Sophia vs Sophia

Sophia vs Sophia

9.12.12

Δειλά δειλά εμφανίζονται τα Qr codes στην ελληνική αγορά


qrcode (2)Δειλά δειλά εμφανίζονται τα Qr codes και στην ελληνική αγορά σε διάφορες διαφημιστικές καμπάνιες.

Το QR code εφευρέθηκε στην Ιαπωνία από την θυγατρική της Toyota Denso Wave το 1994 για την παρακολούθηση των οχημάτων κατά τη διάρκεια της παραγωγικής διαδικασίας, και είχε αρχικά σχεδιαστεί για να επιτρέπει τη σάρωση των συστατικών σε υψηλή ταχύτητα.

Το «QR» προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων «Quick Response» (Γρήγορη Ανταπόκριση), γιατί οι δημιουργοί του είχαν ως κύριο σκοπό τα δεδομένα, που περιέχονται στον κώδικα, να αποκωδικοποιούνται με μεγάλη ταχύτητα και είναι αναγνωρίσιμα από κάθε συσκευή που ενσωματώνει κάμερα και σύνδεση με το internet.

Ο χρήστης φωτογραφίζει με το κινητό του τηλέφωνο τον κώδικα QR και πλοηγείται αυτόματα στην ιστοσελίδα. Αυτή η πράξη της σύνδεσης από το φυσικό κόσμο είναι γνωστή ως hardlink ή υπερσύνδεση με φυσικό κόσμο. Οι χρήστες μπορούν, επίσης, να δημιουργήσουν και να εκτυπώσουν τους δικούς τους κώδικες QR με χρήση διάφορων ελεύθερων λογισμικών παραγωγής κώδικα QR που υπάρχουν στο δίκτυο. Μέσα μπορούν να αποθηκεύσουν όποιο μήνυμα θέλουν.

Οι κωδικοποιημένες πληροφορίες μπορεί να είναι σταθερές είτε να μεταβάλλονται δυναμικά όπως οποιαδήποτε σελίδα στο web. Ουσιαστικά προσφέρουν την άμεση δυνατότητα άντλησης πληροφοριών για κάθε θέμα που διαθέτει αντίστοιχη σελίδα και φυσικά έχει το δικό του QR κώδικα.

Οι περισσότερες συσκευές κινητών τηλεφώνων διαθέτουν προτοποθετημένο αναγνώστη (Qr reader).
 
Σε αρκετά μουσεία δίπλα στο έργο τέχνης υπάρχει το αντίστοιχο Qr code όπου παραπέμπει σε urls με πληροφορίες για τον καλλιτέχνη και το ίδιο το έργο.

Το Qr code αποτελεί ένα διαδραστικό εργαλείο του marketing. Σύμφωνα με μια μελέτη κατά τον Ιούνιο του 2011, 14 εκατομμύρια χρήστες κινητών τηλεφώνων είχαν σαρώσει ένα Qr code. Το 58% των χρηστών σάρωσαν ένα QR code από το σπίτι τους, ενώ το 39% το είχαν σαρώσει από καταστήματα λιανικής πώλησης. Οι περισσότεροι χρήστες (53%) ήταν άνδρες μεταξύ των ηλικιών 18 και 34.

Ενδεικτικά παραδείγματα εφαρμογής QR codes σε προϊόντα ή υπηρεσίες:
  • Στο πίσω μέρος μιας επισκεπτήριας κάρτας της επιχείρησης όπου θα παραπέμπει σε στοιχεία επικοινωνίας και της σύνδεσης στο εταιρικό site.
  • Στις συσκευασίας των προϊόντων όπου ο καταναλωτής μπορεί να ανακαλύψει διάφορες συνταγές, videos, tips και πληροφορίες του προϊόντος ( σαρώστε για συνταγές) ή να αναζητήσει εκπτωτικά κουπόνια, προσφορές,
  • Αποτελεί ιδανική λύση για το real estate. Πολλές φορές τυγχάνει να βλέπουμε πωλητήρια ή ενοικιαστήρια ακινήτων σε διάφορες περιοχές. Με το Qr code ο χρήστης θα μπορεί άμεσα να δει φωτογραφικό υλικό του ακινήτου από την ιστοσελίδα του μεσιτικού γραφείου.
  • Στις βιτρίνες καταστημάτων, όπου ο καταναλωτής θα μπορεί να δει online όλη τη συλλογή ή να συμμετάσχει σε ένα διαγωνισμό που θα τρέχει στην ιστοσελίδα.
  • Στα συνηθισμένα pos materials των προϊόντων ή των υπηρεσιών παρέχοντας πληροφορίες για τις fan pages κοινωνικής δικτύωσης ή ενημέρωση μέσω email.
  • Σε εταιρικά οχήματα, σε ταξί, στο μετρό, στις στάσεις λεωφορείων, σε τσάντες, T-shirts, κούπες κλπ.
Οι εφαρμογές Qr codes είναι ανεξάντλητες. Απαιτείται δημιουργικότητα